Derfor bør du lave en god SEO analyse
Der er rigtig mange af os, der har hørt om, hvor vigtigt det er, at vi har styr på vores SEO, eller søgemaskineoptimering, som det er en forkortelse for.
Det er især noget, der gør sig gældende for dem, der har et virke online, og som derfor er afhængige af en eller anden form for online agerren. Det kan blandt andet være dig, der ejer en webshop, som der er behov for kunder i, eller det kan være dig, der udbyder den information, der i sidste ende fører til et salg i din butik.
Der er mange forskellige måder at være online på.
Foretager du også altid en søgning, når du skal handle noget online?
Fælles for dem alle er, at der er stor konkurrence på markedet. Det betyder, at lige meget, hvad det er for en branche, man er beskæftiget inden for, så vil der altid være en række andre, der har forstand på og tilbyder det samme. Det handler derfor om at skille sig ud og ligge sig i front – for eksempel, når det kommer til de søgninger, der foretages online i en søgemaskine som for eksempel Google.
Google er nemlig for mange en go-to, når der er behov for ny viden, flere informationer eller måske et nyt produkt eller en vare, der kan opfylde specielle behov, krav, ønsker og forventninger.
Derfor er det vigtigt, at du ligger i toppen af søgningerne
Derfor laver vi en søgning, kigger de første resultater igennem og vælger et af dem ud. Og er din hjemmeside derfor ikke til at finde i toppen, så er der grund til forbedring. Det betyder nemlig, at dine konkurrenter vinder over dig, og derfor er det bare med at komme i gang med at lave en god SEO analyse.
Det er nemlig den, der kan fortælle dig noget om, hvor du bør optimere og forbedre for at komme til at få en bedre rangering i Googles søgeresultater, men det er også den, der kan fortælle dig, hvor du bør starte en indsats for at få nogle bedre forudsætninger.
Lav en god SEO analyse og brug den data til at berige dine tekster
Når du skal lave en SEO analyse, bør du gøre brug af en række online værktøjer, der fortæller dig noget om, hvad der bliver søgt på, på din side, hvor der er mest trafik og i det hele taget, hvilke sider som dine besøgende agerer med.
Du bør desuden danne dig et overblik over de søgeord, der har relevans for din side, så du ved, hvilke af disse du skal sørge for at gøre til en del af alle de tekster, du har på din side. Det betyder, at du helt sikkert skal til at berige dine nuværende tekster, men det kan også være, at du skal til at skrive nogle helt nye, der rammer ind i de behov, som der viser sig hos din målgruppe.